OM OSS

OM OSS

Pålitelig, engasjerende og forenklende

SmartDok er den mest brukte løsningen i bygge- og anleggsnæringen, og det er ikke uten grunn

Bildeutsnitt av martDok-ansatte
Bildeutsnitt av martDok-ansatte

Pålitelig, engasjerende og forenklende

SmartDok er den mest brukte løsningen i bygge- og anleggsnæringen, og det er ikke uten grunn

Bildeutsnitt av martDok-ansatte

SmartDok
– en del av Visma

SmartDok er et programvareselskap med hovedkontor i Alta, Norge. Vi er i dag 66 ansatte fordelt på salg, support, utvikling og test, marked og økonomi.

Vi har kontor i Alta, Oslo, Bergen og Stockholm. Vårt produkt er som navnet på selskapet, SmartDok – et datafangstsystem for bygg- og anleggsbransjen. Vi fikk vår første kunde tilbake i 2007. Da var vi to ansatte.

Det startet i 2005 lenge før mobiltelefonen ble menneskets forlengede arm og lenge før begrep som apper og smarttelefon ble allemannseie. Selskapet ble stiftet som Ascella AS i august 2005 og hadde som visjon om å utvikle smarte løsninger som forenklet folks hverdag. Etter 2 år intens jobbing med pilotprosjektet SmartDok, systemet for entreprenøren, kom den første betalende kunden i 2007. Ascella AS stod også bak andre smarte løsninger som EasyCoach og Timeoversikt, men etterhvert som SmartDok vokste seg større og bedre, fant vi ut at vi kun skal fokusere på systemet som har hjulpet over 3.750 bedrifter og 85.000 brukere med å forenkle arbeidshverdagen sin.

SmartDok på messe

SmartDok deltar ofte på bygg- og anleggsmesser i Norge og Sverige.

For oss er kunden alltid i fokus, og ved hjelp av engasjement, pålitelighet og evne til å forenkle skal vi fortsette å skrive historie!

I 2018 ble Visma majoritetseier i SmartDok. SmartDok ble dermed Visma sin skybaserte programvareløsning for bygg- og anleggsbransjen. SmartDok vil fortsatt være SmartDok, samme navn, samme org.nr. og ikke minst samme dedikerte ansatte, men med en stor aktør i ryggen som gjør at vi står ennå sterkere enn tidligere.

Bilde av alle SmartDok-ansatte

Vi forenkler hverdagen for bygge- og anleggsbransjen!

Les våre kundereferanser her

Hvorfor SmartDok?

SmartDok er den mest brukte løsningen i bygge- og anleggsnæringen, og det er ikke uten grunn. Løsningen består av moduler som gir deg oversikt og enkel kontroll over timer på mann og maskin, HMS/KS-system, vareforbruk, service og vedlikehold av maskiner, dokumenthotell, verktøyoversikt, dokumentasjon i form av bilder og sjekklister, kjørebok, brøytelister med mer.
Alt i en app!
Systemet er webbasert og det finnes egne apper for iPhone og Android som gjør at du kan bruke løsningen også fra mobil. Dette gjør at du slipper å tenke på oppdatering, backup av data og alle andre problemer som du måtte ha med å installere og drifte løsningen i egen serverpark. Det eneste du trenger for å bruke løsningen er en PC med nettleser og internettilgang, enkelt og greit!