Vi har signert Gunn Elin Lyng som vår nye målvakt, eller rettere sagt; leder for supportavdelingen.

Gunn Elin Lyng supportleder

Gunn Elin Lyng har bred erfaring innen finans, økonomi og forretningsdrift. Nå skal vi i SmartDok få nyte godt av hennes kompetanse som supportleder.

Å være leder for support er litt som å være målvakt på et fotballag. Gunn Elin er vårt svar på Liverpools Allison Becker.

– I følge Bjørn Tore så er jeg Allison, men spør du meg så er jeg Sadio Mané, og i gamle daga var jeg Michael Owen, sier Gunn Elin med et smil.

I så tilfelle har daglig leder av SmartDok, Bjørn Tore Hagberg signert Sadio Mané til å stå i mål. Et spenstig valg. Men det kan vi like.

Gunn Elin - Liverpool FC

Fotball og håndball er en av lidenskapene til Gunn Elin.

Uansett, målvakt eller spiss, Gunn Elin har tatt over jobben etter Gerd Kathrine Lyng Johansen, som nå har gått over til å være selskapets HR-Manager. Vi ønsker Gunn Elin velkommen, og vi har stor tro på at hun vil være verdens beste spiss i målet.

Variert bakgrunn

I tillegg til å være Liverpool-supporter på sin hals er også Gunn Elin en dame med mange egenskaper.

– Jeg har en variert bakgrunn innen butikk, trening og økonomi, samt  Økonomi & Administrasjon fra Høyskolen i Alta, forteller hun.

Gunn Elin var en av flere som etablerte S.A.T.S. Alta (i dag Spenst Alta) i år 2000, og var i flere år ansatt som salgsleder og instruktør.

– De siste 14 årene har jeg jobbet i finansbransjen via ulike roller som finansiell rådgiver, avdelingsleder og banksjef.

Overgangen fra Sparebank1 Nord-Norge til SmartDok kom ganske så tilfeldig.

– Egentlig et ganske så tilfeldig møte på vei til jobb som endte opp med en telefon i etterkant med spørsmål om en uformell prat. Ble nysgjerrig og fikk lyst til å utforske dette nærmere. Jeg sendte inn en søknad og da begynte ballen å rulle.

Service i verdensklasse

Etter 1 måned i jobben har det meste gått i opplæring og å sette seg inn i produktet SmartDok. Men Gunn Elin har allerede fått et godt inntrykk av gjengen.

– Inntrykket mitt så langt stemmer med forventningene. SmartDok består av dyktige, fremoverlente kollegaer med masse gode ideer og trivelig miljø, kan hun avsløre.

– En fantastisk fin gjeng med masse kompetanse, som leverer service i verdensklasse!

Fokus og neste steg

Gunn Elin forteller at Customer Success teamet har fokus på å øke verdien av SmartDok for kunden gjennom å tilby onboardingsmøter, kurs og gjennomføre webinar. Support har fokus på å gi hurtig og profesjonell hjelp til kunden.

– Personlig har jeg fokus på å forstå arbeidshverdagen til teamet mitt, er med i kundesamtaler og møter for å lære mest mulig, sier hun.

Supportavdelingen til SmartDok har et svært godt rykte på seg i bransjen. Noen konkrete planer for å gjøre det enda bedre?

– Vi har planer om å implementere chat som en del av vår supporttjeneste. Vi har tro på at dette vil løfte servicen og gjøre oss enda bedre.

Vi ønsker Gunn Elin Lyng velkommen i SmartDok og ikke minst tilbake i bygget hun tidligere har jobbet i så mange år, da i Sparebanke1 Nord-Norge.

Vi tenker hun setter pris på denne vidoen: