Endring på attesteringssidene i SmartDok

Vi har gjort utskriftoppsettet fra attesteringssidene i SmartDok mer fleksibelt – skreddersy innholdet

attestering timer smartdok

Våre brukere vil nå få flere muligheter til å skreddersy utskriften på attesteringssisdene.

Jobber du med å attestere timer for din bedrift, og tar ut PDF eller utskrift av rapportene? Vi har nå oppdatert PDF og utskriftmulighetene fra attesteringssidene, og gir deg nåen mer fleksibel løsning. Lanseres 4.desember.

Utskrift fra attesteringssidene i SmartDok har til tider gitt dårlig tilpassede sideoppsett med en blanding av uønsket tomrom (hvite sider) og dårlig plass på selve registreringslinjen. Dette skyldes at utskriftfunksjonen vår stadig må tilpasses de forskjellige nettleserene våre kunder benytter. På bakgrunn av dette har vi nå gjort en oppdatering i form av at Skriv ut- knappen er byttet ut med en Generer PDF-knapp. Dette medfører at du nå kan bestemme selv hvilket innhold du vil ha med på PDF’en. Denne kan så enkelt skrives ut fra PDF-visningen, og resultatet blir langt bedre.

Fleksibel løsning

For at løsningen skal bli mest mulig fleksibel for våre brukere er det nå mulig å velge:

  1. Hvilke kolonner som skal være med i PDF/utskrift
  2. Om PDF/utskrift skal være i liggende eller stående format
  3. Om filter (med datointervall og ansatt/prosjektnavn) skal være med
  4. Om firmaets logo skal vises
  5. Hvilke summeringer som evt. skal være med

Hvordan skriver man ut en PDF?

Når du har lastet ned PDF av ønsket innhold og åpner denne så vil du kunne skrive den ut ved å trykke Control+P. Dette vil åpne utskriftsvinduet. Det er også mulig å klikke på printersymbolet som vanligvis finnes øverst til høyre i PDF-visningen.

pdf smartdok attestering

Skriv ut-knappen er byttet ut med Eksport til PDF i de nye attesteringssiden i SmartDok. I oppsettet kan du velge hvilke felter som skal inkluderes.

Vi håper alle blir fornøyd med denne oppdateringen.

november 16th, 2017|Categories: Nye funksjoner|Tags: |

About the Author: